Stallet klart

Skrivet 2011-12-08 Klockan 15:31:35

Nu är stallet klart så där som på belysning. I nästa vecka får pappa komma hit och fixa det. Jag måste komma till Jula för att köpa elkabel först ;-)
Här kommer några bilder...
Hästarna blev minst sagt förvånade när vi släpade in dom i går kväll för första gången ;-)
Vi tar in dom vid åtta-niotiden på kvällen och släpper ut dom vid åtta på morgonen. Skönt är det iaf att få sova lugnt med vetskapen att dom står tryggt i sina boxar.
Fölis växer och blir större för varje dag. Tyvärr har hon drabbats av en envis diarré som inte vill ge med sig. Har försökt få kontakt med veterinärerna på Ultuna sedan i måndags utan resultat. Tror helt enkelt att jag skippar att ge henne den ena av medicinerna för att se om hon blir bättre i magen.
Förra veckan köpte vi en halv gris så ni kan tro att frysen är välfylld. Vi lär inte behöva handla kött innan midsommar!!! Tony har preparerat julskinkan som ska ligga i saltlake i 2 veckor innan den kokas och griljeras. Spännande med helt egengjord julskinka =)
Tony är i Växjö på jobb och kommer hem imorgon. Miranda och jag ska ha myskväll i kväll med krabba, cola, popcorn och film =)
På lördag ska vi till Gimo och bada hela familjen för då är det rehabbad i simhallen och sedan ska vi gå på julmarknad, det blir skoj!
Nu ska jag gå och smälta blockchoklad som jag ska doppa mina kokostoppar jag bakade i förmiddags i.
Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Millan

Skrivet 2011-12-08 Klockan 20:27:32
Vad fint stallet ser ut & vad skönt för er att ha hästarna inne . Vinter ska ju komma på allvar nu. Hoppas ni får ordning på fölis diarre´

URL: http://blogg.passagen.se/ostergrytinge/

Postat av: Laila pettersson

Skrivet 2011-12-09 Klockan 09:07:25
SÅ fint det ser ut i stallet . Tror du inte att hästarna reagerar över lukten av färg ??? Jag vet ju inget om hur hur starkt det luktar. Vill se även hur Roxita och lilla Vilja bor. Kram min kära gumma Linda, önskar din mam. Laila


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!