Ägg

Skrivet 2011-11-08 Klockan 20:21:15

Åh, jag är så glad. Nu ikväll när Mirran och jag gick ut för att natta hästar och hönor hittade vi första ägget. Det var Helenas höna Heidi som värpt det för det var grönt, så himla kul :-)
Annars har jag idag målat, isolerat, dammsugit och ridit. Vi red en ganska lång tur som vi kallar Pålsmora. Det är 5 km grusväg där man kan trava/galoppera nonstop sedan vänder man och rider samma väg tillbaka. 1 mil alltså och hästarna blev riktigt svettiga men dom börjar bli lurviga oxå ;-)

Glömde att jag hjälpt Miranda med matte idag oxå men vi har fastnat på ett tal. Jag måste få klura på den någon dag eller så så brukar det lösa sig.
Frågan lyder så här: Det såldes 1200 biljetter till en konsert. Det fanns två priskategorier på biljetter, den billiga för 250 kr/st och den dyrare för 350 kr/st. Totalt gav biljettintekterna för konserten 345 500 kr. Hur många dyra biljetter såldes?

Någon smart som kan hjälpa till kanske?

Tjing Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!