Slapparsöndag

Skrivet 2011-10-30 Klockan 18:46:59

Ibland är det skönt med en sån där dag då ingenting är planerat och bestämt utan den får bli som den blir. Idag har det varit en sån dag. Jag vaknade tidigt eftersom man ställde tillbaka klockan inatt och jag är morgonpigg redan sen tidigare ;-) Ja, ja, jag satt vid datorn och surfade runt lite 1 timme innan det var dax för frukost.
Förmiddagen ägnade jag mig åt att packa upp och ställa iordning lite på Tonys kontor så nu ser där respektabelt ut. Käkade lunch och spöade efter det resterande familjemedlemmar i ett parti Chicago =)
På em gick jag och Tony ut i skogen och hämtade hem ytterliggare en korg trattisar ;-) Efter det fixade jag och Mirran lite med hästarna, borstade, gav dom mat och bytte täcken. Det ska nog bli regn inatt och då måste dom ha täcken som klarar väta.
Efter middagen spelade vi lite kort till och denna gång var det Tonys tur att vinna... Han fick 4-tal den rackaren!!!
Nu har jag precis ordnat kring bla, el, vatten och sopor på Bladvägen. Allt sådant måste ju avslutas eller ägarbytesregestreras innan överlåtelsen den 10/11.
Veckan som kommer är det ju höstlov och K kommer vara hemma. Hans assisten Ingrid kommer dock jobba här hemifrån mån-tors. K fyller ju år på torsdag så lite kalas lär vi nog ha. Imorgon kommer pappa igen och vi fortsätter med stallet. Mirandas kompis Ronja och hennes häst Laylock kommer imorgon oxå, de stannar nog hela veckan. Det blir kul för Miranda med lite tjejkompis sällskap =)


Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Laila pettersson

Skrivet 2011-10-30 Klockan 19:16:16
Hej min Linda. Som du ser så är min dator + telefon okej igen . Det var den kabeln som jag inte, enligt Tony fick röra som hade lossnat utan att jag varit där . Det var en gullig granne som kom hit och hjälpte mig. Kontakten är ju trasig så den kan hoppa ur när som helst men Anders ( grannen)skulle se om han hade någon hemma hos sig . annars skulle han köpa en åt mig hos Clas Ohlsson. Jag känner mig så glad att allt fungerar. Ha det så gott min kära. Kramar från din mam Laila. PS Kanske att Jeff och jag kan komma till er på Lördag den 5/11. Vi hörs på telefon om det .DS.


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!