Takbjälkar

Skrivet 2011-10-17 Klockan 19:36:59

Stallbygget fortsätter och idag när pappa var här höjde vi två takbjälkar till. Nu är tre av fem bjälkar höjda :-) Vi fortsätter imorgon.
Jag har longerat Maräng idag och hon var så duktig trots att det var på ängen och att det blåste en del. Blåst har en tendens att förflytta hästarnas nerver utanpå skinnet med allt vad det innebär.
Jag fortsätter så smått att möblera, pynta och fixa iordning här inne oxå. Möblerna vandrar runt lite innan de hittar sin bestämda plats ;-) Ska försöka fotografera lite imorgon och lägga upp här på bloggen, vet att vissa av er läsare är väldigt nyfikna... Eller hur mamma?
Fick tag på Miranda igår iaf, de hade det superbra. Sol och varmt och de hade varit nere vid havet hela dagen.
På onsdag ska jag åka in till Ultuna igen för att ta ytterliggare prover på Smilla. Hon har inte haft några kramper sedan förra onsdagen och jag hoppas verkligen vi kan få ordning på ev medicinering snabbt så vi slipper ytterliggare sådana.
Nu på kvällen när jag gick ut för att ge hästarna sitt kvällshö såg jag räven smyga omkring vid hönsgården. Jag stod blickstilla och den såg mig inte så det var nästan jag kunde sträcka ut handen och ta på den. Tur att hönapöna och tuppeluppe är instängda i trygga hönshuset om natten och där ska räven inte kunna ta sig in.

Tjing Linda



Kommentarer
Postat av: Laila pettersson

Skrivet 2011-10-18 Klockan 11:22:56
Hej min Linda. Jo visst är jag nyfiken på hur allt blir med era möbler . Jag skulle nog blivit inredningsarkitekt för detta med inredning och att pynta ett hem skulle för mig vara vansinnigt roligt. Men men ." vad är väl en bal på slottet" Lycka till i dag med stallet min kära. KRAMAR från din mam. Laila Var rädd om dig och så du inte får en bjälke i huvudet :





Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!