Trattisar

Skrivet 2011-10-24 Klockan 19:11:14

I söndags när vi kom hem från våra vänner i Svinninge gick Tony och jag ut och plockade svamp. För vilken gång i ordningen vet jag inte. Vi gick inte långt och var inte borta länge men korgen blev proppfull och vi hade kunnat plocka lika mycket till bara på dom platserna vi hittade på...



Maken till mycket svamp har jag aldrig varit med om och Tony som har många års erfarenhet säger detsamma. Kul är det iaf men det innebär oxå en del arbete med att ta om hand om all svamp. Det är Tonys uppgift ;-)

Skönt att ha Mirran hemma igen och idag red vi tillsammans. Vi red till volten och hästarna skötte sig riktigt bra. Miranda ramlade dock av Maräng då dom galopperade, sadelgjorden var inte ordentligt spänd så sadeln gled på sniskan och Mirran föll i backen. Hon slog sig dock inte som tur var.
Imorgon kommer pappa och vi ska fortsätta vårt arbete i stallet. Miranda och jag har mätt och ska nu rita upp boxarna och skicka in för offert till lite olika tillverkare. Storhäststallet ska vara lite "finare" så där beställer vi fronter, dörrar, galler och fönster medan ponnystallet får bli ett hemmabygge.
Tony har sågat ner päronträdet framför huset och det blev otroligt mycket ljusare. Nu ska all ris och ved tas om hand om oxå.
Ingen snö ännu men det kan nog komma när som helst så förhoppningsvis hinner vi sätta på vinterdäcken den här veckan.

Tjing Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!