Småförkyld

Skrivet 2012-04-24 Klockan 09:13:49

Är lite småförkyld för tillfället men det hindrade inte mig att gå min första introdag på Hemtjänsten igår. Det var superkul. Tiden gick fort och jag kände på en gång -här kommer jag trivas! Ska jobba igen imorgon och det ser jag fram emot.
I lördags var pappa och Berit här och vi hjälptes åt att elda upp allt ris som låg ute i hästhagen. Känns så skönt att fått det uträttat. Efteråt belönade vi oss med att äta mat på Gimo Wärdshus. En god Black & White blev det för min del.
I går körde jag Roxita och hon skötte sig riktigt bra. Ev. ska vi få en medryttare till Roxita. En 7-årig flicka med en hästtokig mamma. Spännande!!! Tanken är att dom ska ha Roxita över sommaren juni-aug uppstallad i Långalma, själva bor dom i Öregrund. Dett skulle vara kanon för oss för det blir så mycket enklare att vänja av fölis om mamman inte finns på gården. Ja, vi får se hur det blir. Dom ska börja med att vara medryttare iaf.
Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Camilla

Skrivet 2012-04-26 Klockan 10:36:34
Var inte Roxita Kevins häst?

Tack för en härlig blogg!

Postat av: Linda

Skrivet 2012-04-27 Klockan 08:52:30
Jo, Roxita är Kevins häst men tanken är ju att hon bara ska vara borta över sommaren för att underlätta avvänjningen från fölis. Kevin får åka mycket 4-hjuling i sommar istället och ta upp ridningen igen i höst. Men som sagt inget är ju bestämt ännu.

Tjing Linda

URL: http://lestebo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!