Utearbete

Skrivet 2012-04-19 Klockan 09:22:20

Både igår och idag skiner solen hos oss här på Lestebo. Passar då givetvis på att uträtta en del arbeten som behövs göras utomhus. Tony står vid vedklyven om dagarna och själv har jag hållt på att rensa lite runt om på tomten. Tagit fram utemöbler, krattat och frächat upp inför sommaren som vi har framför oss. Igår stängslade jag bla. en lite hage bakom logen där Roxita och Vilja gick hela eftermiddagen. Det är bra om de trampar ner där annars blir det så vildvuxet och dom tyckte det var riktigt mysigt för där fanns ju en del grönt att beta.
Idag ska jag fortsätta kratta en del men även ta en tur ut på Maräng. Varför detta kanske ni undrar. Jo, Miranda är i Å-berga och hälsar på samt att hon och Pierre idag ska gå en kurs för Olivia inne i Danderyd. Vi har födelsedagsfirande här idag oxå, Tony fyller 58 år. Av mig fick han kalsonger, grilltillbehör och sättpotatis.
Kevin går i skolan som vanligt men idag, imorgon och på måndag jobbar en vikarie med K. Ordinarie assistenten Ingrid är på weekwndsemester i Berlin.
Jag har ännu inte gått några introdagar på hemtjänsten men nästa vecka på måndag och onsdag ska det tydligen bli av. Jag ska ju jobba 4 veckor i sommar på hemtjänsten i Gimo.
Nä nu är det dax att gå ut och göra lite nytta.
Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Laila Pettersson.

Skrivet 2012-04-19 Klockan 10:38:48
Hej min Linda. Vilket härligt jobb du har.,att rensa och plasera ut trädgårdsmöbler känns alltid väldigt kul . Försöker ringa vetrinären men det är omöjligt att komma fram , får försöka längre fram på dagen. Ha det så gott min kära unge. Kramar fr. din mam.<3<3<3.


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!