Åter i vardagen...

Skrivet 2012-08-21 Klockan 08:51:13

Hej! Efter en fantastisk vecka i Bulgarien är vi åter hemma i vardagen igen. Semesterveckan var mycket lugn och skön med mycket bad, sol och god mat. Precis som det brukar vara när man är utomlands ;-)
Bulgarien och Albena som vi var i var ett mycket fint ställe. Rent, frächt och harmoniskt. Shoppingen låg på gågator och strandpromenaden var kantad av restauranger. Jag tog massage två gånger och vi promenerade en hel del. Kevin tycker ju om att se sig omkring. Fast han njöt när han låg i solstolen vid poolen oxå!
Väl hemma igen var det bara sätta igång och klippa gräset som hunnit växa sig långt på 1 vecka. Samt planera och inhandla för kräftskivan vi hade i lördags.
Helen, Tomas, Jesper och Jonathan samt deras grannar Kattis, Janne, och Daniel var här. Vi hade tur med vädret även denna gång, kunde sitta ute på logen och förtära dessa aptitliga röda skaldjur.
Innan vi åkte till Bulgarien hade vi min kompis Anna-Carin hör med sina pojkar Hugo och Albin. Dom har ju även en hund, Ossie. En mellanschnauser som jag bl.a. var dagmatte åt när vi bodde i Å-berga. Tyvärr hände det en olycka då Ossie fick jaktinstinkt och fångade vår fina tupp Spencer. Utgången var oundviklig...
Nu har vi dock fått en ny tupp i hönshuset till våra 5 hönor. I går efter jag varit hos mamma och instalerat henne hemma igen efter 2 1/2 vecka på Byle Gård åkte jag till storasyster Camilla och hämtade "Lill Harry". Syrran hade 2 tuppar och ville gladeligen bli av med en.
Mamma har som sagt varit riktigt dålig efter att ha drabbats av en magbakterie till råga på allt annat elände hon redan tampas med. Hon har dock fått fantastisk omvårdnad på Byle Gård och var allt lite vemodig när jag hämtade henne där igår för att skjutsa hem henne. Samtigt längtade hon hem och till sin vardag hemma i Å-berga med sin lilla hund Bella. Nu får vi hoppas att hon får hålla sig någolunda pigg och att hon har ork att komma upp till min födelsedag i september. 
I går började K i skolan och det tycker han är kul. Han har haft ett bra sommarlov men tycker som jag att det är skönt med fasta rutiner. Idag ska jag jobba på Hemtjänsten och likaså på lördag innan vi åker på kräftkiva till Ljusterö.
 
Tills nästa gång...
 
Tjing Linda
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!