Annandag Jul

Skrivet 2012-12-26 Klockan 19:47:23

Jaha, så var det Annandag Jul. Hela julhelgen har vi tillbringat här hemma i lugn och ro. Dels för att vi trivs med det och dels för att man inte kan åka någonstans när man har djur att ta hand om. I söndags var vi iaf till mamma på Byle Gård och önskade henne en God Jul. Hon var vid gott mod och skulle få besök av storasyster Marika och storebror Jeff på självaste julafton. 
Själva var vi som sagt här hemma. Pappa och Berit kom hit vid 2-tiden efter att Tony hjälpt dom upp ur diket borta vid Pålsmoravägen. Vägen är smal och dikena djupa, lätt att hamna i diket när man får möte men någon som håller hög hastighet.
Kalle Anka tittade vi såklart på sedan åt vi julmat och efter det klappöppning. Jag fick bl.a en "onepiece" av Pierre, vilket är en mysoverall kan man säga. Av pappa & Berit fick jag en brandsläckare till stallet för det hade jag önskat och av Tony fick jag en ny tvättkorg eftersom den gamla gått sönder. Den allra bästa julklappen fick jag nog dock i går, på juldagen, då Tony & Pierre hjälpte mig i stallet. Tony mockade och Pierre fyllde på vatten till alla hästar så när jag kom ut på em för att göra detta var allt redan fixat. Vilka killar!!!
 
 
Ja julhelgen har verkligen gått i slapphetens tecken. Jag har börjat kolla på en serie på datorn som heter Homeland. Ett par avnitt varje dag, underbart att få längta efter något att titta på. På tal om att längta, det gör jag givetvis efter Miranda oxå. I går var det brölopp i Australien. Erikas morfar gifte sig med sin fästmö sedan flera år. 
 
I morgon eller på fredag ska jag åka med grannen Annika till Thun´s för att se om vi kan fynda något på mellandagsrean. Egentligen trivs jag ju inte alls med att åka och handla och trängas med massor av folk men samtidigt kan det vara kul att komma iväg lite. Julklapparna handlade jag i lugnan ro framför datorn här hemma, så praktiskt!!!
 
Tjing Linda
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!