Lite ångest

Skrivet 2012-12-03 Klockan 19:10:22

Har faktiskt lite ångest. På lucia åker Miranda till Australien i 3 veckor. Hur ska jag klara mig utan henne så länge?  Glad är jag förstås för hennes skull, vilket äventyr! Men det kommer bli tomt här hemma... Tur att det finns mail, skype och sms!!!
 
Förra veckan var jag ner till Åkersberga och assisterade mamma när hon var hem till lägenhet för att julpynta lite. Hon kämpar på kära mor, ser nu fram emot att få fira jul på Byle. Jag och Pierre gick oxå en HLR-kurs med Olivia. Det var intressant och mycket nyttigt.
 
 
I torsdags började det snöa och nu har vi fått ca 50-60 cm snö. Tony fick låna traktorn av grannen och plogade här hemma både i fredags och lördags. Nu har det blivit kallt och senast jag kollade på termometern visade den -18,7. I helgen had vi julkonsert med kören och det var superkul. Nu är det vinteruppehåll tills i slutet på januari. 
Jag och Miranda tog en härlig skogstur med hästarna idag. Zilona har inte blivit riden på över 1 vecka så hon tyckte det var mycket skoj att få komma ut och röra på sig. Känns så skönt att ta in alla hästarna på eftermiddagen i vårt fina stall där de kan så och mumsa hö även om det är bitande kyla ute. Idag har vi även julpyntat i stallet med glitter, ljusstake och adventsstjärna. Det blev så fint.
Här inne lyser oxå ljusstakar och adventsstjärnor och det är så stämningsfullt. Idag när jag och Miranda var och handlade så blev vi så otroligt sugna på smörgåstårta så sagt och gjort, vi slängde ihop en supersmarrig smörgåstårta som vi har kalasat på.
 
Imorgon ska vi åka till sågen och handla spån så jag slipper göra det själv när Mirran är borta. Har även handlat upp ett lager av kraftfoder så det ska räcka ett tag.
 
 
K mår efter sin lilla operation i förra veckan bra. Man klippte ju av en muskel i hans vänstra ben så han ska få lite ökad rörlighet i benet. Han är ju så otroligt kort och spänd i musklerna.
 
Tills nästa gång...
 
Tjing Linda
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!