Brunstmärr

Skrivet 2012-02-22 Klockan 08:04:52

Igår visade Canasta sig från sin sämsta sida (hoppas jag). Hon har varit brunstig nu i några dagar och igår när jag skulle rida började det med att hon inte ville fånga sig i hagen! Hon var ganska bråkig när jag red, eftersom vi red själva. Hon ville vända och gå hem, välja egen väg osv. Väl hemma igen tog jag in henne i stallet och precis när jag tar av henne tränset gör hon en helomvändning i boxen och springer ut i full kareta. Tur att mamma inte stod ivägen för då hade hon blivit översprungen. Canasta skulle ut till hagen fort som tusen tyckte hon. Men icke sa nicke, matte blev ilsk, gick och hämtade "kärringen" och "läxade" upp henne ordentligt. Som straff fick hon stå inne själv en stund och det var mycket upprörande tyckte Canasta. Ja, ja då har man lärt sig en del om den hästen. En riktig brunstmärr är vad hon är!!!
Idag åker mamma hem, hon har varit här sedan i söndags. Kul att få umgås med henne ett par dagar. Imorgon ska vi åka till ridhuset och träna, på fredag kommer troligtvis morfar och vi fortsätter med Mirrans sovrum.
Tjing Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!