Dokumentärer

Skrivet 2012-02-16 Klockan 19:17:46

Hoppas ni precis som jag har följt Tv-programmet "Mot Alla Odds" som går på tisdagar kl 20.00. Man får i det programmet följa en grupp människor som trots olika funktionsnedsättningar ska gå genom Afrika. Vilka otroliga människor man får följa när dom gör sitt livs resa. Om ni inte har haft möjlghet att se programmet på TV går det bra att se de första avsnitten på SVT Play.
http://svtplay.se/v/2667662/mot_alla_odds/del_1_av_8
Jag har även följt en dokumentärserie i 4 delar som heter "Född att vara annorlunda" i SVT. Där får man följa sex engelska barn med olika former av funktionshinder och deras familjer. Mycket känner man igen men mycket är oxå väldigt annorlunda. Även det går att se på SVT Play.
http://svtplay.se/v/2707735/fodd_att_vara_annorlunda/del_1_av_4?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2432298/sb,p156907,1,f,-1
Jag som nästa aldrig tittar TV har suttit som klistrat framför dessa program. En bra film kan vara nog så fängslande men inget slår dokumentärer med "verkliga händelser och riktiga människor". Att få en inblick i andra männiksors upplevelser, erfarenheter, med- och motgångar gör en mer ödmjuk tycker jag.
Tjing Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!