Hästlån

Skrivet 2012-01-08 Klockan 18:41:06

I fredags kom Sara, Dion och Pierre upp till oss. Sara och Dion var här för första gången och tyckte att vi hade det jätte fint. För Dion som älskar djur var det rena himlariket med alla hundar, hästar och hönor. Han red en liten stund på Roxita och Sara blev såklart helt betuttad i fölungen. Hon längtar tills Vilja blir så gamal att hon kan ridas, då kommer hon bli en lagom häst för lilla Sara ;-)
Igår åkte dom hem igen och då passade Miranda på att följa med ner till Berga och hälsa på lite kompisar. Det innebar att jag idag lånade hennes Maräng och red ut på en sväng. Det gick jätte bra, så skönt att rida en "riktig" häst. Vi galopperade till och med. Hon är framtung i galoppen men vi jobbade på och det gick riktigt bra.
På tal om "riktig" häst, på onsdag ska vi och hälsa på och provrida Canasta. Det ska bli så spännande!!!
Imorgon ska jag in till Ultuna med Smilla för att ta blodprover nu när hon ätit sin epilepsimedicin i snart 1 mån. Sedan ska jag ner till Berga och hämta Miranda och ta emot transporten som vi ska få levererad imorgon, nice =) På tisdag kommer pappa och vi ska se om vi kan börja fixa iordning i Tonys och mitt blivande sovrum på bottenvåningen.
Vi hörs längre fram i veckan.
Tjing Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!