Midsommar

Skrivet 2012-07-02 Klockan 18:41:15

Midsommar har passerat med så där drygt 1 vecka och först nu har jag fått möjlighet att sätta mig och blogga. Anledningarna till det är många. Internet strular emellanåt, jag jobbar, mamma har varit dålig och orken har trytit. Men nu så ska jag uppdatera er med det senaste.
Midsommarfesten fortlöpte finfint. Vilken härlig dag vi hade. Även våra gäster verkade nöjda med dagen. En bra slant i bidrag till vår flaggstång blev det oxå. Tusen tack alla som var med på den. Tonys mamma Barbro och hennes man Eive har varit hos oss i 1 vecka. Mycket fick vi hjälp med bl.a. vedklyvning, matlagning och pyssel inför midsommaraftonen. När alla släkt och vänner hade gett sig av efter midsommar kändes det faktiskt ganska tomt här på Lestebo. Det här är ju en gård som gör sig väldigt bra med massor av liv och rörelse.  
Var i förra veckan till kära mor för att hälsa på och sova över. Tyvärr blev mamma på kvällen så dålig att hon var tvungen att åka in på sjukhus. Är kvar där ännu men mår lite bättre.  
Igår var vi till pappa och Berit för att grilla och se finalen i fotbolls-EM. Där blev vi kvar över natten och kom hem i dag på fm.
Tony har idag skjutsat hem Pierre till Åkersberga, hälsat på mamma på KS och hämtat Mirandas kompis Helia som ska vara har upp ett tag igen. Hon var ju oxå här i lite drygt en vecka över midsommar.
Imorgon ska jag och Kevin åka på bilutflyckt med Kevins assisten Ingrid. Hon ska visa oss runt på lite fina smultronställen här i norra Uppland. 
Den här veckan jobbar jag bara tors och fre så jag ska väl se till att få lite gjort här hemma oxå. Klippa gräs, måla vitt på stallet och tvätta bilarna står bl.a. på agendan. Miranda och Helia ska försöka måla färdigt carporten om vädret tillåter.
I mitten på månaden får vi besök av våra goda vänner Helena och Janne från Ljusterö. Då ska de ha med sig två gäss och en höna till oss. Det ska bli spännande ;-) Sedan har jag en natt på Sätra Brunn inbokad med syster Marika i slutet av månaden, då sak vi få oss både fot- och ansiktsbehandling. Det ser jag såklart fram emot.
På hästfronten är det numera lugnt. Mirandas Maräng hade ju problem med en hov för lite sen men har nu tack vare hon har fått en sula blivit bra igen. Jag rider Zilona lite sporadiskt här hemma på gården och hon känns jätte fin. Zoe (fölungen) växer så det knakar och är nu mer självständig. Så kanske jag snart kan börja rida ut så smått på Zilona, det skulle vara kul. Tills nästa gång...
 
Ha en underbar sommar och var rädda om varandra!!!
 
Tjing Linda
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!