Regn, regn och åter regn!!!

Skrivet 2012-07-15 Klockan 10:21:56

Här hos oss har det nästan inte gått en enda dag sedan midsommar utan att det har regnat. I dag är ännu en dag då det verkar bli heldagsregn. Regnet verkligen öser ner och i morse när jag steg upp var det bara att gå och ta in hästarna. Det är plaskblött i skog och mark så dom behöver få komma in och torka upp lite. 
När vädret är risigt blir det att man är inomhus mera. På sett och vis är det väl bra för man får lite gjort här inne då. Eftersom jag inte är någon Tv-människa så passar jag på att greja och feja på kvällskvisten när de andra sitter framför tv:n. I fredags putsade jag fönster och i går kväll dammsög jag. Pierre jobbar en stund med K nu på dagen innan han ska åka hem och egentligen hade jag tänkt att klippa gräs och passa på att rida men i det här vädret får det nog återigen bli någon inneaktivitet. Vad har jag inte bestämt mig för riktigt ännu.
I går när jag skulle åka hem från jobbet upptäckte jag att det var lite luft i höge framdäck. Sitter en hästskosöm i däcket som har orsakat punktering. Blir till att åka in till gummiverkstan i veckan som kommer. Alltid är det något!!!
 
 
Tjing Linda
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!