Bästis

Skrivet 2012-03-31 Klockan 19:16:10

I går kom min bästis Helén upp till oss. Vi lärde känna varandra för 15 år sedan när våra barn skolades in på dagis samtidigt. Vi är ganska olika till sättet men vi har fantastiskt kul tillsammans och kan prata om - ALLT. I går klippte Helén håret på mig samtidigt som vi tittade på "Let´s Dance" och pratade om allt och inget. Det är otroligt skönt att ha en vän man kan dela allt med.
Idag kom Tony och Tomas upp med virke som Tony sågat hos svågern Sten. Tomas var snäll och ställde upp och körde det i sin lastbil. Natten och morgonen bjöd på ett riktigt snöoväder och vi hade dessutom strömavbrott i ett par timmar. Det klarnade dock upp och blev finare väder fram på dagen så jag och Miranda begav oss till ridhuset och hoppträning med Maräng. Helén och Tomas åkte hem på eftermiddagen.
Nu har vi ätit middag och ska strax bänka oss i soffan framför finalen av "Gladiatorerna".
På måndag kommer skrotbilen och hämtar en all skrot vi har rensat under hösten och vintern. Ska bli så skönt att bli av med det bråtet. Annars har vi inga direkt planer för den kommande veckan. Kevin har påsklov och Ingrid kommer jobba här hemma. På fredag åker ju Tony och jag ner till Göteborg och hälsar på några dagar över påsken. Pierre och Miranda blir här hemma med Kevin och håller ställningarna. En del övningskörning lär det nog bli i veckan för nu är alla papper och avgifter i sin ordning för att köra på riktigt =)
Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Laila pettersson

Skrivet 2012-04-01 Klockan 08:54:22


Hej mig kära Linda. Så trevligt du och Helene har haft det kan jag tänka mig . Vist är det skönt med en bästis . Jag har ju min Kerstin som är en helt underbar människa och gör allt för att hjälpa mig när jag mår dåligt . Vilken sagolik tur att jag har en så god vän. . Vi skulle kunna umgås mer om hon inte hade sin man att passa upp på ,hon kan inte heller vara borta från honom för då undrar han vad hon gör . Ha det nu så gott min älskling . Håll tummarna för mig i morgon när jag skall till käkkirurgen. Puss o Kram fr, din Mam Laila


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!