Det är vår

Skrivet 2012-03-21 Klockan 20:31:27

Efter bakslaget i måndags, då vi iaf hade vinterns värsta snöstorm, kan vi återigen konstatera att våren är här. Idag har det varit dryga 15 grader i solen. Både på hundpromenaderna och när jag tog en ridtur på Canasta förundras jag över hur ljuvligt det känns när våren äntligen är här. Och det är ju ändå från en förhållandevis kort och mild vinter. Fåglarna kvittrar, tussilagon lyser gul i dikeskanten och jag njuter i fulla drag.
Kan dock inte låta bli att förundras över det jag hör och ser av livet runt omkring mig. På radio i morse till exempel pratades det om att promenera med stavar, sk. stavgång. En av programledarna hade införskaffat sig stavar men tyckte det var så oerhört pinsamt och med risk för betraktas som en pensionär kunde hon inte tänka sig att gå med stavarna om hon inte gömde sig bakom solglasögon och keps. Men allstå va? Varför är man så innerligt rädd för vad andra tycker och tänker om det man gör eller hur man ser ut? Ibland känns det som livet är en ända stor tävlig där vi ska bräcka varandra i duktighet och prestationer. Är vår egen lycka mätt i andras åsikter eller har vår existens här på jorden en högre mening än så?
En anna sak som jag funderat över när jag har tid att tänka och reflektera är att trots att man har en stor familj, massor med vänner och känner sig både älskad och uppskattad kan man ändå känna sig oerhört ensam ibland. Varför är det så?
Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Laila Pettersson.

Skrivet 2012-03-22 Klockan 18:40:53


Hej min Linda. !! Vilka fina och kloka tankar du förmedlar. Du är så underbart varm o mjuk i dina funderingar . Kan förstå att när du sitter på hästryggen så är det lätt att tankarna irrar både hit o dit . Alla människor tror jag, att vi någon gång i livet känner oss ensamma , för innerst inne så är vi ju faktist ensamma.när man ligger i sin säng och skall sova , då kan jag oxå känna mig ensam. Du skall veta att du finns i mitt hjärta varje minut och jag tackar Gud för att just du blev den du är. Du är vacker både på utsidan och insidan och tack gode Gud för det. Mina varmast kramar från din Mam. laila

Postat av: Linda

Skrivet 2012-03-23 Klockan 07:00:11
Jag har många människor att tack för att jag är den jag är men en alldeles extra - Du.

När du ligger där i sängen själv på kvällen ska du tänka att jag ligger där bredvid dig och håller dig i handen. Lilla gula kudden med min hand broderad på är symbolen för det. Älskar dig!!!

URL: http://lestebo.blogg.se/

Postat av: Laila Pettersson.

Skrivet 2012-03-25 Klockan 08:26:18




Tack min Linda för att vi har så lika tankar, du är förlängningen på mitt liv . Den dag jag inte finns längre skall du veta att jag kommer att vara din skyddsängel och hela tiden finnas vi din sida och göra allt som står i min makt att beskydda dig .Tag väl hand om den lilla gula kudden och ge den en dag långt fram till Miranda som är förlängningen på DITT LIV.Att man kan älska en människa så som jag älskar dig är nog en gåva från GUD . Din Mam. Laila


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!