Lördag igen ;-)

Skrivet 2012-03-03 Klockan 18:17:58

Ojdå, det är lördag igen och en hel vecka sedan jag uppdaterade, skäms på mig...
Veckan har bl.a. bestått av ridhusbesök, renovering av sovrum och besök i Uppsala. De senasta dagarna har vi haft riktigt vårväder och all snö är så gott som borta. En hel del is är dock kvar men det ska ju vara fint några dagar till så för hoppningsvis försvinner det då =)
Vi har precis avslutat en god thaimiddag som Miranda och hennes kompis Erika hade tillagat. Det är så lyxigt att få sätta sig till dukat bord. Just nu håller tjejerna på med efterrätt och då passar jag på att blogga ;-) Erika är som sagt här några dagar och hälsar på eftersom hon har sportlov. Pierre har oxå varit här sedan i torsdags då vi hämtade dom vid tåget i Uppsala, men båda åker hem igen imorgon.
Tony har haft nackspärr den gågna veckan och inte kunna göra mycket alls men nu verkar det vara på bättringsvägen. Igår och idag har han och Pierre börjat kapa upp veden för nästa säsong i meterbitar. Sedan ska de klyvas, det kan jag hjälpa till med. Klyva är jag bra på men motorsågning överlåter jag till pojkarna. Jag har limstrukit Mirandas sovrumsväggar idag och målat färdigt. I veckan som kommer blir det till att börja tapetsera. Hon inhandlade mycket fina tapeter när vi var till Rusta i torsdags =)
Min nya häst Canasta är tyvärr halt så någon ridning blir det inte för min del på ett tag. Vet ej vad hon kan ha gjort men halt i traven är hon iaf så det är väl bara att vänta och se och hoppas på att tiden läker...
Jag är ju ingen direkt följeslagare av Melodifestivalen men i brist på annat lär det bli det jag ser till kvällen, det är ju "Andra chansen".
Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Laila Pettersson.

Skrivet 2012-03-04 Klockan 18:24:17




Hej Min linda. Du verkar haft en fullspikad vecka. Själv tycker jag att tiden bara rusar iväg. Den kommande veckan skall jag på onsdag till röntgen i Täby Jag är så tacksam att Kerstin följer med mig. Det tar tid för jag skall inta 2 liter Kontrastmedel,har sagt till kerstin att hon ju kan gå på täby Centrum och shoppa under tiden om tiden blir för lång för henne att väntan.Ser så fram mot nästa söndag när Rolf och alla mina barn utom Pelle skall träffas hos mig ca. 13.30 för resa till "The Public"Jag har beställt bord där. Ha det så gott min älskling. Vi kan höras innan dess på telefon Kramar mam. Laila


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!