Försommar

Skrivet 2012-05-28 Klockan 08:45:31

Det är verkligen försommar nu. Allt står i blom och det är så fantastiskt vackert ute. Vad har då hänt sedan sist?
Jo, jag och Miranda har varit ner till Kalmar där Miranda gjort tentor i Idrott och Naturkunskap. En trevlig minisemester hade vi trots att det är lite jobbigt att åka bil så långt. Nu hade jag i och för sig hjälp av Miranda som körde halva vägen åt båda hållen. Det gick jätte bra och Miranda är en bra bilförare.
Två söndagar i rad har jag och grannen Annika varit ute på långpromenad med hundarna. Ca 7 km är rundan vi tar runt här i Valö by.
På torsdag är det studenten för vår älskade Pierre. Vi är så stolta över honom att han grejat gymnasiet med så bra resultat och det trots att han bott själv utan ett vakande öga från oss. Han har mognat och blivit vuxen. Fick till och med ett mms från en lunch där han beställt in en räkmacka... det är VUXET det!!!
Idag ska hästtransporten besiktas så jag ska strax gå ut och tvätta av den så den är fin tills dess. I kväll är det grillkväll på K:s skola så då ska vi dit en stund. Annars rullar det på som vanligt här hos oss på Lestebo. Det börjar närma sig midsommar och våran inflyttningsfest, det ser vi såklart fram emot.
Tjing Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!