Operation

Skrivet 2012-05-10 Klockan 09:03:10

Min kära mamma drabbades för ett antal år sedan av munhålecancer. Opererades för det och fick en tuff strålbehandling. Hon friskförklarades men man har efter det upptäkt att hon har metastaser i bl.a lungorna och äter nu cellgiftstabletter för att hålla sjukdomen i shack så gott det går. Strålbehandlingen hon fick medförde att hennes vänstra underköke strålskadades och "dog". I tisdags opererade man så bort en del av underkäken. Resultatet kommer innebära att mamma blir sned och insjunken i ansiktet på vänster sida och kommer ha svårt att äta och kanske prata.
Ni kan tro att jag blev himmelsk glad i går kväll när hon ringde och talade om att operationen gått bra och hon lät precis som vanligt, hade inte alls svårt att prata. Åh, min tappra mamma. Hon gör verkligen allt som står i hennes makt för att hennes tid här hos oss ska bli så lång som möjligt. Hon är en riktig kämpe. I morgon ska jag åka och hälsa på henne, det ska bli kul. Nu håller vi alla tummar att tillfrisknandet ska gå bra och att hon snart får komma hem och njuta av våren och sommaren.
Tjing Linda


Kommentarer
Postat av: Christina

Skrivet 2012-05-10 Klockan 15:08:09
Så härligt att höra Linda att din mamma klarade detta också. Hon är en riktig kämpe gott att höra.



Kram Christina

Postat av: Camilla

Skrivet 2012-05-10 Klockan 19:16:40
Vilken fantastik kvinna :)

Postat av: Kerstin Schelin

Skrivet 2012-05-16 Klockan 18:50:47
Tack för kortet det var ju kul att skåpet vart bra.

Försöker ta hand om Laila så gott jag kan, ha det bra.



Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!