Sommarsäsong

Skrivet 2012-05-15 Klockan 09:13:46

Nu börjar så smått sommarsäsongen dra igång på allvar. I går klippte jag gräset för första gången. Miranda och jag stängslade oxå färdigt beteshagen så i slutet på nästa vecka kan vi nog släppa hästarna på bete. Roxita och Vilja har i några dagar nu gått här på gården och betat. det är bra så dom får vänja sig lite. Ponnysar har ju lätt att få fång om de släpps på för kraftigt bete. Stora hästarna går ute om nätterna och Roxita och Vilja står i varsin box om natten. Måste ju börja avvänja det där lilla "pjölet" så smått.
I morgon onsdag åker Tony, jag och K ner till Å-berga och sover över hos våra vänner Anita och Helge. Miranda är hemma och håller ställningarna. När vi sedan åker hem igen på torsdag tar vi Pierre med oss upp. Nu ska vi fira hans födelsedag, lite i efterskott. Måndag till onsdag nästa vecka åker Miranda och jag till Kalmar. Miranda ska ju göra några tentor där.
Jag jobbar några kvällar i veckan på Hemtjänsten och det fungerar bra. Första tidens osäkerhet börjar lägga sig och jag känner att jag trivs bra att få gå hem till äldre och förgylla deras tillvaro om än dock för en kort stund.
Nä nu ska jag gå ut och göra lite nytta, det är ju skapligt väder!
Tjing Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!