Ridskolleelev

Skrivet 2013-12-05 Klockan 07:07:57

Så där efter en 25 år ca är jag åter tillbaka som ridskoleelev. I går började jag och Miranda i en specialgrupp på Gimo ridklubb. På onsdagar kl 19.00 kommer vi nu framöver rida dressyr och hoppa om vart annat på ridskolans hästar. Konstigt kanske ni tycker att vi inte tar med våra egna hästar men eftersom Maräng är dräktig vill vi inte ha med henne i grupp med andra hästar, hon kan ju dra på sig någon smitta. Henne tränar vi ju fortfarande med på fredagr kl 13.00 för Jessica, ensamma. Ibland rider Miranda ibland rider jag. Zilona blir ju 20 år nästa år och då anser vi att hon gjort det hon ska iform av träningar osv. Eftersom hon dessutom är lite bökig att lasta och lasta av så är det oxå en anledning till att vi inte åker med henne. 
Jag hade iaf en häst som hette Willy, korsning mellan halvblod/nordsvensk. Supersnäll, pigg, lydig men tung. Tanken är nu att vi ska ha samma häst en termin så vi verkligen kan lära känna varandra å hitta alla knappar. Nästa onsdag tar jag en bild på mig å Willy så får ni se hur vi ser ut tillsammans.
Här hemma håller Tony och pappa som bäst på att installera vattenkoppar i stallet, ska bli så skönt att slippa bära vatten.
Julen närmar sig med stormsteg men jag känner ingen hets. Julklapparna är fixade, de flest redan inslagna och vi har fått lite snö. 
I helgen som kommer ska jag och Tony ner till våra vänner i Åkersberga. Rock of ages står på programmet, det ska bli kul. 
Någonting som inte är lika kul är att vi har haft nattlig påhälsning på logen. 8 sommardäck på aliminiumfälg har de tagit samt motorsåg och div verktyg. Så idag ska Tony å jag in till Uppsala och införskaffa nya lås, rörelsedetektorlampor mm. Vi är inte de ända som är drabbade, flera gårdar i området har haft påhälsning. Bl.a. har det slangats disel.
Den männskliga egenskapen som inte kan skilja på mitt från ditt borde gå att vaccineras emot!!!
 
 
Tjing
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!