Sista juni

Skrivet 2013-06-30 Klockan 20:51:30

Det har hunnit bli sista juni...
Imorgon går vi in i högsommarmånaden juli och min kära dotter fyller 18 år om 22 dagar. Hon har teoriprov på sin födelsedag och uppkörning den 30:e. Håller alla tummar som går och ber er göra detsamma.
Imorgon går jag på mitt sommarschema på Hemtjänsten. I 5 veckor framöver blir det jobb var och varannan dag men det ska bli skoj!
Kevin har fått sommalov på riktigt nu. Han är helt ledig i 4 veckor. I går var vi på Bakluckeloppisen i Norrskedika och jag fyndade bl.a en del kläder både till mig och K. I dag har vi varit hos morfar och Berit i Tierp. Miranda blev kvar för imorgon skulle dom göra en utflykt till Furuviks parken ;-)
Här om dagen skottade vi bort allt gamalt hösilage och skit som legat i hagen sedan vintern. Det var riktigt vidrigt vad det luktade å vad mycket det var!!! Har även hunnit med att mocka ut hela hönshuset och lagt in nytt. Våra kycklingar är så stora nu, den största och finaste är en tupp det är jag säker på. Det är bra för då får han vara kvar =)
På tapeten står nu att högtryckstvätta stallet, dräktighetsundersöka Maräng på torsdag och spruta igång Zilona för seminering i nästa vecka. Vi ska även försöka hinna med och måla lite på stallet om vädret tillåter.
Men självklart ska jag hinna sola och njuta av den svenska sommaren oxå...
 
Tjing Linda
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!