1 maj

Skrivet 2013-05-01 Klockan 20:42:13

Våren har kommit på allvar känns det som. Gårdagen firade vi med grannarna, åt middag tillsammans och åkte sedan ner till vårkasen i Valö. En fin kase och massor av fyverkerier fick vi se. Vårsånger sjöng vi såklart oxå, en riktigt mysig kväll.
I dag har jag städat här inne, torkat golv, dammat och bytt dukar. Jag, Kevin och Annika åkte till Masungskogen och handlade växter på fm. En långpromenad med hundarna har vi oxå hunnit med. Hemma igen tog jag tag i att ta fram trädgårdsmöbler och fixa iordning på uteplatserna. Det blev fint och så planterade jag givetvis de växter jag köpte. 
Småhästarna har fått gått lösa på gården idag och betat så smått på de lilla gröna som ännu finns.
Nu på kvällen red jag och Miranda en liten sväng som vi kallar Lund. Den tar ca 45 min men då galopperar vi ganska mycket, det gillar hästarna.
Imorgon åker jag ner till Å.-berga och fixar slutstädning i mammas lägenhet. På fredag kl 14 är det tillträde för nya ägaren. Jag får hjälp med städningen av min kära vän Helén. Jag ska passa på att hjälpa Pierre med lite fix i hans lägenhet oxå så det blir där jag sover mellan torsdag och fredag.
 
Till nästa gång...
 
Tjing Linda
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!