Fix

Skrivet 2013-05-15 Klockan 16:00:55

I dag har det fixats med allt möjligt faktiskt. Började på förmiddagen att tillsammans med Miranda gå runt sommarhagen så den är redo när det blir dax att släppa hästarna där. Om det fortsätter växa i samma takt blir det i slutet av maj.
Sedan målade jag och Miranda lite på carporten, nu är den snart helt färdig. Efter det var det lunch och sedan rustade jag och Tony hönsgården. 
När jag jobbar på Htj finns den en gammal tant som i sommar fyller 89 år och är otroligt djurkär. Hon tycker det är så kul när jag berättar om alla våra djur. Hon sparar gärna mat som blivit över så jag får ta med mig hem å ge till hönsen och gässen. I går när jag var hos henne skröt jag så om vår fina tupp "lill Harry". Han var så ung när han kom till oss att han lät så roligt när han gal. Men jag berättade oxå att han nu var stor och fin och en mycket bra tupp som höll reda på sina hönor. Jag kanske inte skulle ha skrutit...
Väl hemma upptäcker jag att tuppen är borta. Hönorna har gått in och satt sig på pinnen men tuppen finns inte att hitta. Han måste ha blivit tagen av en rovfågel, så trist!!!
Vi vet ju att risken finns att de blir tagna när de får gå lösa på tomten och inte bara instängda i hönsgården men de trivs ju så bra med det och ser så lyckliga ut när de kan ströva helt fritt. Nu är det dock slut på det!!! Hönsgården är rustad med nättak och fina sittpinnar så nu får de fyra hönor vi har kvar snällt gå där. Känns bra att ha ägg på kläckaren vi behöver verkligen utöka vår flock!!!
 
 
Tjing Linda
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!