Vår i luften

Skrivet 2014-02-23 Klockan 12:12:04

Jösses, vi är bara i februari och det är vår i luften. All snö är borta, vintergäck och snödroppar är framme i gräsmattan. Vi har fått se solen från och till under den gångna veckan. Jag klagar verkligen inte men konstigt är det!!!
På hästfronten är det förändringar på gång igen. Lorenco och Roxita ska bytas tillbaka i veckan som kommer. Gimo ridklubb anser Roxita vara lite för liten för deras verksamhet och vill då att vi ska köpa Lorenco. Det är inte aktuellt för oss så då byter vi tillbaka och jag får se om jag kan sälja Roxita framöver. 
Safira hämtade vi i måndags och hon är en mkt trevlig häst. Hon har en gamal skada så hon ska bara promeneras fram till påsk. Efter det får vi se om vi kan skritta igång henne lite. Hennes huvudsakliga uppgift här hos oss är ju att jag ska betäcka henne och få ett föl till nästa år. Det ska bli min framtida ridhäst när Zilona inte längre hänger med. Det gör hon trots allt ännu, hon blir ju 20 i år och 3-4 dagar i veckan rider jag henne ännu.

Kevin har haft sportlov den här veckan men han trivs ju bäst om allt är som vanligt så han har gått på fritids mån-tors. 
Vi har lite aktiviteter planerade inför våren och sommaren Bl.a åker jag och Tony till Skåne och Ystad med våra vänner i påsk. Tony fyller ju jämt då men vi ska inte fira det med något kalas eller så.
Miranda tar studenten i slutet på april, det ska vi givetvis uppmärksamma om än i liten skala. 
Jag, Tony, Pierre och Miranda åker till Italien första veckan i augusti där vi hyrt hus. Där håller jag som bäst på att kolla flygbiljetter som ska beställas och betalas. 
Sedan har vi lite besök från kompisar och vänner som kommer besök under våren inbokade, det ser vi givetvis fram emot.  

Tjing Linda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!