Förkyld

Skrivet 2014-05-27 Klockan 09:14:48

Lagom till att det blev sommarvärme i slutet på förra veckan och i helgen drog jag på mig en förkylning som ffa satt sig på rösten. Jag kraxar som en kråka och pratar i falsett. Men njutit av solen har jag gjort ändå.
Helgen var hur som helst riktigt härlig. Vi tillbringade mkt tid med våra kär grannar men vi var även hos pappa och Berit på grillkväll. 
Den här veckan har vi höst känns det som. 6-7 grader och frika nordanvindar, hua!!!
Jag har börjat rida lite så smått igen efter mina besvär och det går bra. Så kul att få rida på min fina häst igen. Får så mkt beröm av vår hovslagare som kännt Zilona genom åren och hon tycker att hon aldrig varit så fin som hon är nu, det är kul att höra!
Safira är på betäckning på Slättens seminstation, förhoppningsvis kan jag hämta henne imorgon. Sedan återstår väntan på 16 dagar, först då kan hon dräktighetsundersökas. Vi håller iaf tummarna så hårt vi kan. 
Maräng har inte fått någon fölunge ännu, som vi väntar...
Nya grannarna har varit nere ett tag och fått en del av sin mark stängslad. Ev släpper vi lite hästar där i slutet av veckan. 
I Kristihimmelsfärd kommer Anna-Carin och hennes pojkar upp. Det ska bli kul att träffas och umgås lite. Även Pierre kommer upp när det är lite långledigt.
Mirandas kompis Hanna (grannarnas dotter) är hemma från skolan, hon läser till sjuksköterska i Ö-vik, så då passar dom på att göra roliga saker ihop. Miranda är ju förövrigt färdig med skolan. Nu är det lata dagar som fylls med hästeri och serietittande varvat med lite jobb på Lärkbacken emellanåt - Härligt!!!  
 
Tjing Linda
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!